Loading color scheme

Požadavek na úpravu časovače semaforu v ulici Letná
Požadavek na úpravu časovače semaforu v ulici Letná

Dobrý den,
vzhledem k tomu, že nevím komu přesně, bych měl tento vzkaz poslat, píši ho na toto místo a doufám, že najde správného člověka pro toto téma. Problém se týká světelného přechodu pro chodce, v ulici Letná, v blízkosti zdejšího učiliště. Po dlouhá léta tento přechod fungoval dobře způsobem, že po zmáčknutí mohl chodec přejít téměř okamžitě, s výjimkou situace, že někdo jiný přešel v nedávné době. Pokud se nemýlím po ukončení zelené pro chodce, zde byl dvouminutový časovač, kdy museli chodci na přechodu čekat. V současné době je však situace pro chodce naprosto strašná a naproti tomu jsem si téměř jistý, že systém nepomáhá lepšímu průjezdu vozidel na silnici. Podle mého pozorování v případě, že chce chodec přejít čeká vždy dvě minuty, než se objeví zelená. Výjimkou v tomto pravidle je situace, že v ani jednom směru nejede v určité vzdálenosti žádné vozidlo, v tomto případě může chodec přejít dříve. Problém je, že provoz v ulici Letná je téměř neustálý a i pokud se náhodou stane, že v určitém okamžiku v obou směrech nic nejede a semafory se spustí, dříve než chodci projdou a vozidla mají opět zelenou, v 90% případů už na obou stranách stejně musí zastavit. Takže můj dotaz zní je zde důvod, proč by se system ovládání tohoto přechodu neměl vrátit k původní verzi? Upřímně je extrémně frustrující, pokud v ranní špičce na obou stranách stojí auta a nemohou jet kvůli zácpě a přitom já musím čekat dvě minuty na přejití zcela bezdůvodně.

Děkuji za odpověď a přeji hezký den.

Tomáš Březina

Dobrý den,

K výše uvedenému podnětu sdělujeme následující:

Na uvedené křižovatce nedošlo ke změně programu. Vše je skutečně způsobováno zvýšeným provozem na uvedené komunikaci.

Pro informaci přikládám výpis intenzit dopravy:

Sledované období | Počet vozidel v obou směrech | Nárůst
září | 15 314 963 za měsíc | 100,00%
září | 16 388 588 za měsíc | 123,38%

V případě zaplnění celé komunikace v kritických hodinách jsou stojící vozidla detekována jako obsazený jízdní pruh a proto není možné spustit přechod ve zkráceném čase.

Připomínám, že po zhasnutí zeleného signálu pro chodce mají ještě vozidla červený signál, který je nastaven na bezpečné dokončení přejití přes vozovku (takzvaný vyklizovací čas, obdoba platí i pro detekovaná vozidla v jízdním pruhu).

SSZ se prioritně zřizují pro zvýšení bezpečnosti a nikoliv pro rychlejší průjezdnost.
S pozdravem

Milan Benda

STATUTÁRNÍ MĚSTO LIBEREC
Odbor správy veřejného majetku
Pracoviště: Jablonecká 41/27, Liberec 1
Tel.: 485 243 882; 734 437 570